27. september 2012

Test av Ecco Sculptured 65



Jeg må bare tilstå: Opp gjennom årene har jeg kjøpt mange sko med høye hæler, som jeg rett og slett ikke orker å bruke. Jeg klarer ikke stå og gå på ukomfortable sko, som klemmer føttene sammen og får dem til å føles såre og ømme. Derfor er jeg på evig jakt etter gode sko med høye hæler. Sko som kan brukes til alt. Og nå har jeg funnet dem!

Jeg har fått gleden av å teste ut Eccos nye Sculptured 65, en sko med seks og en halv centimeters hæl som likevel selges inn som komfortabel. Og det stemmer! Jeg har brukt skoene på lange arbeidsdager med mye farting, og knapt tenkt på at jeg har dem på. De er stødige, noe som er viktig. Og veldig myke og behagelige på foten.

Vanligvis gleder jeg meg til å kunne ta av skoene etter en lang dag med mye ståing og gåing. Nå har jeg ikke det behovet, og det føles herlig. I tillegg er skoene fine. Jeg har lave, svarte ankelboots med snøring - en stilig og feminin modell som passer både til bukser og skjørt. Men det finnes også andre varianter.

Hemmeligheten ligger i sålen, som er laget på samme måte som mange sport- og fritidssko. Teknikken heter DIP, eller direkteinnsprøytet polyuretan (PU). I stedet for å bruke lim, festes overlæret til sålen gjennom en ekspansjonsprosess, hvor PU-en fyller opp hulrommet mellom overlæret og sålen for å feste dem til hverandre. Skoene blir holdbare på denne måten, og får i tillegg veldig god demping og fleksibilitet.

Det er akkurat denne typen såleteknologi Ecco er eksperter på, og nå venter jeg spent på neste trekk. Denne skoen holder i hvert fall det den lover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar