20. oktober 2012

Test av Reebok RealFlex


Har du lyst til å flørte litt med barfottrenden, uten å ta steget fullt ut? Da kan jeg anbefale Reebok RealFlex. Jeg var så heldig å få tilsendt et par sko for uttesting tidligere i høst, og har virkelig falt for dem. De er svært lette på foten, og jeg føler at jeg har en unik kontakt med underlaget når jeg bruker dem. I hvert fall sammenliknet med "vanlige" løpesko.

RealFlex er designet for mainstream-markedet, og kombinerer det naturlige bevegelsesmønsteret du får fra en barfotsko, med den polstrede beskyttelsen fra en moderne løpesko. Sålene er tykkere og har mer padding enn de typiske barfotskomodellene. Men RealFlex er likevel mye lettere enn mange andre joggesko.

Overdelen har verken polstring eller fôr, noe som gjør den lett og fleksibel. Høstens modell har i tillegg en ny og glatt struktur med minimalt av sømmer, noe jeg synes er fint. Passformen er ganske smal, også over tærne, i motsetning til mer typiske barfotsko, der tærne gjerne skal få vifte fritt. Men den smale tåboksen passer godt for meg, som ikke har spesielt brede føtter.

Så må jeg innrømme at jeg ikke har prøvd å løpe med dem. Løping ligger ikke helt for meg, men jeg er glad i å gå, og disse skoene er supergode til å gå og stå i. Ellers skal de visstnok passe til både løping, studiotrening og yoga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar